ویتامین D گزینه بهتری برای تسکین دردهایشان

پژوهشگران در گزارش تازه‌ای اعلام کردند: برای افرادی که دچار دردهای مزمن هستند ‌مصرف دوز بیشتری از ویتامین D گزینه بهتری برای تسکین دردهایشان است.
به گزارش شبکه خبر به نقل از ایسنا؛ بازبینی گسترده استورات بی لی ویت، نشان می‌دهد؛ مصرف مقدار ناکافی ویتامین D می‌تواند منجر به بروز دردهای مزمن از جمله انواع مختلفی ازدردهای استخوانی و مفصلی، درد ماهیچه‌ای، سندرم فیبرومیالگیا،‌ اختلالات روماتوئیدی، پوکی استخوان و سایر مشکلات و ناراحتی‌های دردناک شود.

به علاوه کمبود ویتامین D با بروز اختلالات و آشفتگی خلقی در سندرم خستگی مزمن و اختلال تاثیرگذار مفصلی در ارتباط است.

میزان مصرف روزانه توصیه شده برای این ویتامین که در حال حاضر 600 واحد بین الملل در روز است، درواقع بسیار پایین بوده و دیگر کاربرد ندارد.

بر اساس این پژوهش جدید، بیشتر کودکان و افراد بزرگسال حداقل به 1000 واحد بین الملل ویتامین D در روز نیازمند هستند و این میزان برای افراد مبتلا به دردهای ماهیچه‌ای استخوانی به 2000 واحد بین الملل در روز و یا حتی بیشتر از ویتامین مکمل D3‌ می‌رسد.

مکمل‌های ویتامین D با تعداد بسیار کمی از داروها یا مواد تداخل پیدا می‌کند و اغلب بی ضرر است مگر اینکه در مقدار بسیار زیاد مصرف شود.

البته ویتامین D را نباید به عنوان درمانی برای تمام ناراحتی‌های دردناک در تمام بیماران در نظر گرفت، هم چنین این ویتامین نمی‌تواند جایگزینی برای سایر روش های درمان کننده درد باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد