استقلال هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد

خبرگزاری فوتبال ایران – جلال چراغپور کارشناس قدیمی فوتبال با اشاره به نتایج ضعیف استقلال در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر می‌گوید: «این تیم از لحاظ ساختار تیمی مشکلاتی دارد که آنها را قبل از شروع فصل حل نکرد و وارد جام شد.»وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فوتبال ایران با بیان این مطلب ادامه می‌دهد: «استقلال برای فرار از این بحران باید مشکلاتی را که در ساختار تیمی‌اش مشاهده می‌شود حل کند، در غیر این صورت نتایج ضعیف این تیم در هفته‌های آینده هم ادامه خواهد داشت. اگر مشکلات آبی‌پوشان را طبقه‌بندی کنیم به چند مورد اساسی برمی‌خوریم و کادرفنی هنوز این مشکلات را برطرف نکرده است.»
چراغپور می‌گوید: «بسیاری از مفسران، صاحب‌نظران و همچنین مطبوعات به ضعف خط دفاعی استقلال اشاره می‌کنند که این موضوع پیچیدگی خاص خودش را دارد. استقلال با 3 دفاع مرکزی بازی می‌کند که یکی از این سه مدافع نسبت به دو نفر دیگر عقب‌تر است. وقتی این مدافع که از همه عقب‌تر بازی می‌کند هدفش این باشد که پوشش نفری بدهد، استقلال از لحاظ بازیکن یک نفر کم می‌آورد. این روش بازی حدود 20 سال پیش اجرا می‌شد ودر حال حاضر هیچ تیمی در دنیا با سه دفاع مرکزی بازی نمی‌کند که یکی از آنها عقب باشد و بخواهد عمق بدهد.»
کارشناس فوتبال می‌افزاید: «اگر قرار است کادرفنی استقلال از خط دفاعی سه‌نفره استفاده کند، به آنها توصیه می‌کنم به جای اینکه خط دفاعی را نفر پوشش بدهد بگذارند که این خط را قانون پوشش بدهد.این درست که شاید استفاده از این روش به نوعی یک ریسک بزرگ باشد و نگرفتن یک آفساید باعث شود که مهاجمان حریف با دروازه استقلال تک به تک شوند ولی اگر دقت کنید تا به حال هیچ مهاجمی در دام آفساید استقلال نیفتاده است. در فوتبال امروز دنیا درصد بالایی از توپ‌ها را از قانون آفساید از حریف پس می‌گیرند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد