سوئیچ ها در شبکه

سوئیچ ها در شبکه
سوئیچ شبکه از مجموعه اى کامپیوتر (گره) که توسط یک محیط انتقال (کابلى بدون کابل) به یکدیگر متصل مى گردند، تشکیل شده است. در شبکه از تجهیزات خاصى نظیر هاب و روتر نیز استفاده مى گردد. یکى از عناصر اصلى و مهم در شبکه هاى کامپیوترى است.با استفاده از سوئیچ، چندین کاربرقادربه ارسال اطلاعات از طریق شبکه در یک لحظه خواهند بود. سرعت ارسال اطلاعات هر یک از کاربران بر سرعت دستیابى سایر کاربران شبکه تاثیر نخواهد گذاشت. سوئیچ همانند روتر که امکان ارتباط بین چندین شبکه را فراهم مى نماید، امکان ارتباط گره هاى متفاوت (معمولاً کامپیوتر) یک شبکه را مستقیماً با یکدیگر فراهم مى نماید. شبکه ها و سوئیچ ها داراى انواع متفاوتى مى باشند. سوئیچ هائى که براى هر یک از اتصالات موجود در یک شبکه داخلى استفاده مى گردند، سوئیچ هاى LAN نامیده مى شوند. این نوع سوئیچ ها مجموعه اى از ارتباطات شبکه را بین صرفاً دو دستگاه که قصد ارتباط با یکدیگر را دارند، در زمان مورد نظر ایجاد مى نماید. مبانى شبکه عناصر اصلى در یک شبکه کامپیوترى بشرح زیر مى باشند: شبکه: شبکه شامل مجموعه اى از کامپیوترهاى متصل شده (با یک روش خاص)، به منظور تبادل اطلاعات است.
گره: گره، شامل هر چیزى که به شبکه متصل مى گردد، خواهد بود.(کامپیوتر، چاپگر و...) سگمنت: سگمنت یک بخش خاص از شبکه بوده که توسط یک سوئیچ، روتر و یا Bridge از سایر بخش ها جدا شده است.
ستون فقرات: کابل اصلى که تمام سگمنت ها به آن متصل مى گردند. معمولاً ستون فقرات یک شبکه داراى سرعت به مراتب بیشترى نسبت به هر یک از سگمنت هاى شبکه است. مثلاً ممکن است نرخ انتقال اطلاعات ستون فقرات شبکه ۱۰۰ مگابیت در ثانیه بوده در صورتیکه نرخ انتقال اطلاعات هر سگمنت ۱۰ مگابیت در ثانیه باشد.
توپولوژى: روشى که هر یک از گره ها به یکدیگر متصل مى گردند را گویند.
کارت شبکه: هر کامپیوتر از طریق یک کارت شبکه به شبکه متصل مى گردد.
در اکثر کامپیوترهاى شخصى، کارت فوق از نوع اترنت بوده (داراى سرعت ۱۰ و یا ۱۰۰ مگابیت در ثانیه) و در یکى از اسلات هاى موجود روى برد اصلى سیستم، نصب خواهد شد.
آدرس MAC:آدرس فیزیکى هر دستگاه (کارت شبکه) در شبکه است. آدرس فوق یک عدد شش بایتى بوده که سه بایت اول آن مشخص کننده سازنده کارت شبکه و سه بایت دوم، شماره سریال کارت شبکه است.
Unicast:ارسال اطلاعات توسط یک گره با آدرس خاص و دریافت اطلاعات توسط گره دیگر است. Multicast. یک گره، اطلاعاتى را براى یک گروه خاص (با آدرس مشخص) ارسال مى دارد. دستگاههاى موجود در گروه، اطلاعات ارسالى را دریافت خواهند کرد. Broadcast: یک گره اطلاعاتى را براى تمام گره هاى موجود در شبکه ارسال مى نماید.
jonoobiha.com

River Media Center v12/0 .J

River Media Center v12/0 .J
کلیه کاربران کامپیوتر هاى خانگى اصولا با یکى از موارد عکس، موزیک و فیلم سروکار داشته و جهت استفاده بهتر نرم افزار هایى بسته به نوع کاربرى خود نصب و از آن استفاده مى کنند. نرم افزار River Media Center .J ابزارى جهت مشاهده تصاویر، پخش فیلم و موزیک مى باشد که با همین تعریف مختصر پى به قدرت و انعطاف این نرم افزار برده و جالب اینکه این گوشه اى از کارهایى است که این نرم افزار انجام مى دهد. با استفاده از این نرم افزار و با اتصال کامپیوتر خود به برخى از لوازم سرگرمى خانگى با استفاده از remote قادر به کنترل این لوازم مى باشید. همچنین به عنوان مثال قادر به بارگذارى موزیک هاى دلخواه بر روى ipod بوده در حالى که مشغول دیدن تلویزیون هستید. محیط این نرم افزار به گونه اى طراحى شده که براحتى قادر به استفاده از این نرم افزار باشید. از دیگر کار هاى این نرم افزار علاوه بر پخش و مشاهده انواع فیلم و موزیک و تصویر مدیریت و سازماندهى فایل هاى صوتى و تصویرى، انجام عمل رایت اینگونه فایل هاى و نیز کپى این فایل ها از انواع دیسک هاى موجود با هر فرمتى بروى هارد دیسک مى باشد. در مورد این نرم افزار دوست داشتنى ذکر این نکته که این نرم افزار جهت هریک از موارد کاربرد که گفته شد داراى تنظیمات خاص خود بوده بعنوان مثال جهت پخش موزیک ابزار کامل کنترل صدا و نیز پخش را دارا مى باشد
قابلیت هاى کلیدى نرم افزارRiver Media Center J:۱۲.۰.۵۲۰.
- امکان مشاهده کلیه فرمت هاى محبوب تصاویر
- قابلیت مدیریت و ویرایش تصاویر
- پشتیبانى از اکثر فرمت هاى محبوب موسیقى و فیلم
- قابلیت ایجاد playlistهاى شخصى از آهنگ هاى دلخواه
- قابلیت کپى نمودن انواع فایل هاى موزیک و فیلم و عکس از CD ها وDVD ها بر روى کامپیوتر
- قابلیت رایت در محیط نرم افزار تنها با عمل drag and drop فایل هاى دلخواه
- امکان جستجو و دانلود کلیه فایل ها صوتى و تصویرى از سایت هاى مانند گوگل و YouTube و... بدون نیاز به خروج از محیط نرم افزار
- امکان مشاهده تصاویر به حالت اسلاید و بهمراه پخش موزیک دلخواه
- پنجره Actoin جهت انجام سریع برخى اعمال مانند رایت
- پشتیبانى از ابزار داراى کنترل کننده remote
- امکان بازبینى اتوماتیک فولاد رها و ورود کلیه محتویات فولدر ها به داخل نرم افزار
- قابلت پخش افکت هاى دو بعدى و سه بعدى در هنگام پخش موزیک
- امکان اتصال به تلوزیون و سایر داستگاه ها مانند اکثر دوربین هاى عکاسى و mp3player ها و...
- قابلت ضبط برنامه هاى تلویزیون و مرور دوباره آنها از طریق نرم افزار
- پایگاه داده داخلى که اطلاعاتى مانند title و نام آهنگ ها در آن وجود داشته و قابل ویرایش توسط کاربر مى باشد
- محیط کاربرى آسان
- نرم افزار CD Labler همراه جهت طراحى انواع کاور و لیبل CD
- قابلیت اضافه نمودن پوسته هاى مختلف و نیز پلاگین هاى کاربردى طریق سایت شرکت سازنده به نرم افزار
- و...
p30download.com

انتشار جزئیات فیلمنامه جدید تارانتینو

جزئیات آخرین فیلمنامه «کوئنتین تارانتینو» با نام «لعنتی‌های مفتضح» منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، سایت خبری هافینگتون پست، ضمن انتشار عکس‌هایی از برخی از صفحات فیلمنامه آخرین پروژه «کوئنتین تارانتینو»، برخی از جزئیات این فیلمنامه را منتشر کرد.
هافینگتون پست نوشت: روی جلد این نسخه از فیلمنامه «تارانتینو» با دستخط خود تارانتینو عنوان فیلم «INGLOURIOUS BASTERDS» (لعنتی‌های مفتضح) به اشتباه نوشته شده، البته این غلط‌های املایی به کرات در دیگر صفحات فیلمنامه نیز به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد همه آنها ناشی از عجله «تارانتینو» برای رساندن این فیلم به دوره بعدی از رقابت‌های کن باشد.
در ادامه این گزارش آمده است: این فیلمنامه شامل 65 صفحه است که داستان آن درباره یک جوخه از سربازان آمریکایی به سرپرستی ستوان «آلدو رین» است که تارانتینو امید دارد که نقش آن را «برد پیت» بازی کند، داستان فیلم در سال 1944 و در زمان اشغال فرانسه به دست حزب نازی به وقوع می‌پیوندد، در این فیلم قرار است، رهبران و فرماند‌هان ارشد آلمانی از جمله هیتلر نیز به تصویر کشیده شوند.
به گزارش هافینگتون پست، فیلمنامه «لعنتی‌های مفتضح» شامل پنج فصل زیر است:
فصل اول: یکی بود یکی نبود ... فرانسه اشغال شده به‌دست نازی‌ها
فصل دوم: لعنتی‌های مفتضح
فصل سوم: شب آلمانی در پاریس
فصل چهارم: عملیات کینو
فصل پنجم: انتقام صورت بزرگ
بنا براین گزارش، فصل اول در سال 1941 به وقوع می‌پیوندد و شامل معرفی یک نوجوان فرانسوی یهودی به نام «شوسانا» و یک افسر نازی به نام «لندا» مشهور به «شکارچی یهود» است.
فصل دوم شامل معرفی جوخه سربازان آمریکایی معروف به «Bastards» و تاکتیک‌های نظامی آنهاست: آنها در یک چشم به هم‌ زدن نیروهای نازی را می‌کشند و پوست سر آنها را می‌کنند و در این میان تنها یک نازی را در حالی که یک صلیب شکسته روی پیشانیش حک کرده‌اند، آزاد می‌کنند.
فصل سوم که داستان آن در سال 1944 به وقوع می‌پیوندد، ‌بار دیگر به معرفی «شوسانا» که هم‌اکنون در پاریس زندگی می‌کند، می‌پردازد.
فصل چهارم، به توصیف یکی از صحنه‌های عملیاتی جوخه سربازان آمریکایی اختصاص دارد و در فصل پنجم نیز تارانتینو به سرعت تمامی اتفاقات فیلمنامه را جمع‌بندی می‌نماید.
به گزارش فارس، «لعنتی‌های مفتضح» پنجمین پروژه سینمایی تارانتینو است که هنوز بازیگران آن انتخاب نشده‌اند ولی نام «براد پیت» به عنوان یکی از بازیگران احتمالی آن مطرح است، این فیلم قرار است از ماه اکتبر به کارگردانی «تارانتینو» جلوی دوربین برود.