آخرین مهلت فروش انواع چک پول

بانک مرکزی طی بخشنامه ای به کلیه بانکها اعلام کرد که فروش انواع چک پول (بانک چک، ایران چک) بانک ها فقط تا تاریخ 25 مرداد ماه سال جاری مجاز خواهد بود.


به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ضروری است تا طی مدت باقیمانده، تمامی اقدامات لازم برای استفاده از ایران چک بانک مرکزی و نیز بهره گیری از ابزارهای پرداخت الکترونیکی و یا اسکناس به گونه‌‌ای فراهم شود تا در تاریخ یاد شده، وقفه‌ای در نقل و انتقال وجوه مشتریان پدید نیاید.
در این اطلاعیه آمده است:همان گونه که در ماده 5 دستورالعمل فوق مندرج است، چک‌پول‌هایی که تا این تاریخ به مشتریان فروخته شده و یا تا تاریخ 24مرداد ماه 1387 توسط بانکها فروخته می شود،طبق ضوابط مربوط به باز خرید چک پول ها،تا زمان قانونی تعیین شده در چک پول ،معتبر بوده و در کلیه شعب بانک ها قابل ارائه خواهد بود و پس از آن تاریخ هم بدون هیچ محدودیت زمانی در شعبه صادر کننده قابل ارائه است و هیچ خدشه ای به اعتبار آنها وارد نمی شود .
گفتنی است،در این مورد بانک ها باید اطلاع رسانی مناسب به مشتریان را انجام داده و گزارش اقدامات خود را به بانک مرکزی ارائه کنند.   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد